Obchodné podmienky

Účinnosť od 1. januára 2025

 

1. Základné ustanovenia

  1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len "Podmienky") upravujú vzťahy medzi podnikateľským subjektom: Duc Pham Anh, IČO: 52 540 413, so sídlom na adrese PATE – Asian Cuisine Košická 6, 080 01 Prešov (ďalej len "predávajúci") a osobou, ktorá vykonáva nákup tovaru alebo služieb (ďalej len "kupujúci").
  2. Predávajúci prevádzkuje internetový obchod na stránke www.aziana.sk.
  3. Podmienky zahŕňajú aj Prílohu č. 1 - Cenník, ktorý je dostupný na webovej stránke obchodu, a Prílohu č. 2 - Zmluvu o ochrane osobných údajov.
  4. Kupujúci potvrdením objednávky vyjadruje, že sa pred jej odoslaním dôkladne oboznámil s týmito Podmienkami, rozumie im a súhlasí s nimi.
  5. Spotrebiteľom je osoba, ktorá pri uzatváraní zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti.
  6. E-shop je online platforma prevádzkovaná predávajúcim, na ktorej kupujúci môže objednávať produkty a služby v súlade s týmito Podmienkami.
  7. Obchodník a kupujúci sa môžu dohodnúť na individuálnych podmienkach obchodu, ak sa vzájomne dohodnú na zmluvných podmienkach.

2. Objednávka

  1. Spotrebiteľ môže objednávať produkty a služby prostredníctvom internetového obchodu na www.aziana.sk alebo prostredníctvom e-mailu. Objednávka takto vykonaná je záväzná a riadi sa zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
  2. Pri každej objednávke musí spotrebiteľ vyplniť svoje meno, adresu, telefónne číslo, e-mail, a v prípade podnikateľa aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov a počet objednaného tovaru, dátum objednávky a ďalšie informácie. Tieto údaje budú spracované v súlade s právnymi predpismi o ochrane osobných údajov.
  3. Po obdržaní objednávky ju predávajúci potvrdí a skontaktuje spotrebiteľa do 24 hodín (v pracovné dni), aby overil objednávku, spôsob doručenia a stanovil cenu. Od tohto momentu sa objednávka stáva záväznou.
  4. Spotrebiteľ môže bez poplatku zrušiť objednávku do 24 hodín od prvého kontaktu zo strany predávajúceho, pričom zrušenie je možné iba písomne (e-mailom). Obchodník potvrdí zrušenie objednávky rovnakým spôsobom.
  5. Minimálna hodnota objednávky je 1 EUR bez DPH (bez nákladov na dopravu). Tovar v objednávke je možné kombinovať rôznymi spôsobmi.
  6. Predávajúci zaručuje, že alkoholické nápoje nebudú predávané osobám mladším ako 18 rokov.
  7. Kuriér pri doručení skontroluje vek zákazníka, aby zabezpečil, že ide o osobu oprávnenú k nákupu alkoholu.
  8. Chladený tovar musí byť po prevzatí umiestnený do chladného prostredia (od +2 do +6 °C) na zabránenie znehodnoteniu. Ak kupujúci tento pokyn ignoruje, zaniká možnosť reklamácie chladeného tovaru.
  9. Spotrebiteľ bude o doručení informovaný deň pred tým, ako bude tovar doručený. Ak kupujúci nie je doma alebo si tovar neprevezme, reklamácia chladeného tovaru nebude akceptovaná. V prípade chyby zo strany prepravnej spoločnosti má spotrebiteľ právo reklamovať tovar.

3. Dodacia lehota

  1. Dodacia lehota závisí od typu produktu, pričom termín dodania alebo odberu bude uvedený pri overovaní objednávky.
  2. Bežná dodacia lehota je do 7 pracovných dní od potvrdenia objednávky.
  3. V prípade, že niektoré produkty nie sú momentálne dostupné, môže byť dodacia lehota predĺžená.

4. Ceny, platba a doprava

  1. Ceny produktov sú uvedené v cenníku predávajúceho, ktorý si vyhradzuje právo na zmenu cien bez predchádzajúceho upozornenia. Platná cena bude vždy oznámená pri overovaní objednávky.
  2. Spotrebiteľ môže zaplatiť kartou, dobierkou, bankovým prevodom alebo bitcoinom.
  3. Pri platbe je potrebné zaplatiť cenu za tovar, prepravné náklady a prípadnú cenu dobierky.
  4. Spotrebiteľ si vyberá spôsob dopravy pri objednávke, ktorý môže zahŕňať osobný odber, donášku predávajúcim alebo kuriérsku službu.
  5. Náklady na dopravu budú spotrebiteľovi oznámené pri potvrdení objednávky, a predávajúci môže odporučiť lacnejšiu alebo vhodnejšiu možnosť dopravy.
  6. Prepravná spoločnosť si vyhradzuje právo odmietnuť doručenie na určité odberné miesto v prípade kapacitných problémov. V takom prípade bude zásielka doručená na najbližšie dostupné miesto Pickup.

5. Prevzatie tovaru

  1. Spotrebiteľ je povinný prevziať tovar v stanovenom termíne na uvedenej adrese.
  2. Pri prevzatí tovaru je spotrebiteľ povinný skontrolovať jeho nepoškodenosť. Ak je tovar poškodený, je nutné bezodkladne kontaktovať predávajúceho a spísať Zápis o škode so zásielkovou spoločnosťou.
  3. Kupujúci získava vlastnícke právo k tovaru až po úplnom zaplatení ceny a ďalších poplatkov spojených s kúpou.
  4. Riziko poškodenia tovaru prechádza na spotrebiteľa okamihom prevzatia tovaru alebo jeho povereným zástupcom.

6. Odstúpenie od zmluvy

  1. Spotrebiteľ je oprávnený stornovať objednávku bez poplatku, a to iba v deň prvého kontaktovania predávajúceho so spotrebiteľom, t.j. v deň, kedy sa overuje objednávka u spotrebiteľa. Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou (e-mailom).
  2. Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené písomnou formou, musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii produktu, spotrebiteľa a obchodníka a musí byť vo vyššie uvedenej lehote doručené spolu s produktom do sídla predávajúceho na náklady a zodpovednosť spotrebiteľa. Náklady na vrátenie produktu znáša spotrebiteľ.
  3. Tovar nesmie byť poškodený, používaný, musí byť v pôvodnom obale a spolu s produktom musí spotrebiteľ odovzdať všetky dokumenty týkajúce sa predmetného produktu, ktoré obdržal pri jeho kúpe. Spotrebiteľ súhlasí a berie na vedomie, že písomnou formou sa v tomto prípade rozumie listina o odstúpení od kúpnej zmluvy podpísaná spotrebiteľom. Produkt sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný produkt sa neprijíma a vracia späť.
  4. Pri dodržaní vyššie uvedených povinností spotrebiteľa, predávajúci prevezme tovar späť a do 14 dní odo dňa odstúpenia zmluvy cenu zaplatenú za produkt alebo za službu alebo preddavok, ktorý spotrebiteľ uhradil za produkt alebo službu vráti spotrebiteľovi vopred dohodnutým spôsobom späť.
  5. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku najmä v nasledovných prípadoch:
    • poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
    • predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
    • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
    • predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
    • predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
    • predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
    • predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť.
  6. V prípade akceptovania požiadavky spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy po lehote 14 dní, má predávajúci právo požadovať úhradu vzniknutých nákladov a zmluvnú pokutu vo výške 10% z fakturovanej (vystavenej) peňažnej čiastky.
  7. Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo jej časť ak:
    • produkt sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať,
    • zmenila sa cena dodávateľa produktu,
    • vystavená cena produktu bola chybná,
    • nebola uhradená platba za tovar do 10 pracovných dní pri zvolenej platbe vopred zo strany spotrebiteľa.

7. Neprevzatie zásielky

Vážení zákazníci, uvedené podmienky sú štandardnou súčasťou našich obchodných podmienok a sú v súlade s platnými právnymi predpismi. Prosíme Vás, aby ste sa s týmito podmienkami dôkladne oboznámili ešte pred realizáciou objednávky, aby sme predišli prípadným nejasnostiam a nedorozumeniam. Neoboznámenie sa s obchodnými podmienkami nemení výsledok riešenie vašej situácie.

I. Vrátenie platby za už zaplatenú objednávku: V prípade, že si želáte refundáciu platby za neprevzatú objednávku, sme nútení odpočítať náklady na prepravu balíka k Vám a následne späť k nám z celkovej sumy, ktorú ste pôvodne uhradili. Výsledná suma bude reflektovať tieto odpočty a bude Vám vrátená spôsobom, akým bola pôvodná platba zrealizovaná.

II. Opätovné odoslanie objednávky: Ak máte záujem o opätovné zaslanie nevyzdvihnutej a nám vrátenej objednávky, je potrebné uhradiť náklady spojené s prepravou balíka k Vám, späť k nám, a taktiež novú prepravu k Vám. Tieto náklady budú kalkulované a komunikované s Vami pred expedíciou zásielky.

8. Záruka

  1. Konkrétne záručné podmienky, prípadne dátumy spotreby sú uvedené na obaloch jednotlivých produktov.
  2. Vo všeobecnosti, pokiaľ v záručných listoch a na obaloch výrobkov nie je uvedené inak, je záručná doba pre plnenie spotrebiteľských zmlúv stanovená na minimálne 24 mesiacov pre FO a 12 pre PO, alebo zhora ohraničená dátumom spotreby produktu. Reklamovať je možné len produkt zakúpený a zaplatený u predávajúceho. Pri uplatnení reklamácie je spotrebiteľ povinný doručiť (pokiaľ to charakter produktu umožňuje) reklamovaný produkt mechanicky nepoškodený, v originálnom balení, vrátane manuálov, záručného listu, faktúry alebo iného dokladu o zaplatení produktu predávajúcemu. Pri uplatnení reklamácie sa spotrebiteľ riadi pokynmi uvedenými v záručnom liste.
  3. Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k chybe došlo mechanickým poškodením a znehodnotením výrobku, nevhodným používaním a skladovaním výrobku v nevhodných podmienkach. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou.
  4. V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča spotrebiteľovi telefonicky kontaktovať predávajúceho a oznámiť druh reklamovaného tovaru a konkrétny dôvod. Na základe týchto informácií sa odporučí spotrebiteľovi ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.
  5. Od 1. júla 2022 je na Slovensku povolené predávať potraviny aj po uplynutí DMT, ale maximálne po dobu 45 dní od jeho uplynutia, pričom tieto potraviny musia byť: I. Bezpečné (nesmie mať negatívny vplyv na zdravie spotrebiteľa), II. Balené, III. Predchádza sa ich kontaminácii a IV. Používajú sa na ne štandardné podmienky pre predaj potravín po DMT.

9. Informácie o spracovaní osobných údajov

  1. Podnikateľský subjekt: Duc Pham Anh, IČO: 52 540 413, so sídlom na adrese PATE – Asian Cuisine Košická 6, 080 01 Prešov (ďalej len "Správca"), spracováva osobné údaje v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 (GDPR) a zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov.
  2. Typy spracovávaných osobných údajov:
    • Fyzické osoby: meno a priezvisko, adresa bydliska, e-mailová adresa, telefónne číslo.
    • Právnické osoby: meno a priezvisko kontaktných osôb, telefónne číslo, e-mailová adresa, názov spoločnosti, webová adresa obchodu, fakturačná adresa, IČO, DIČ.
  3. Účel spracovania: Identifikácia zmluvných strán, plnenie zmluvy, evidencia zmluvy a ochrana práv a povinností zmluvných strán podľa občianskeho a obchodného zákonníka.
  4. Zákonný základ spracovania:
    • článok 6 odst. 1 písm. b) Nariadenia - spracovanie potrebné pre plnenie zmluvy,
    • článok 6 odst. 1 písm. f) Nariadenia - spracovanie potrebné pre účely oprávnených záujmov správcu alebo tretej strany.
  5. Doba spracovania: Po dobu trvania zmluvného vzťahu a následne 10 rokov po jeho ukončení, pokiaľ nie je stanovené inak zákonom.
  6. Oznámenia a marketing: Osobné údaje kontaktných osôb môžu byť spracovávané pre zasielanie obchodných oznámení. Tieto oznámenia sa môžu týkať podobných produktov a služieb, pričom odber je možné kedykoľvek zrušiť.
  7. Spracovatelia a tretie strany: Osobné údaje môžu byť spracovávané aj spracovateľmi ako poskytovatelia účtovného softvéru alebo iné aplikácie, ktoré momentálne obchodník nevyužíva.
  8. Práva kupujúceho: Kupujúci má právo:
    • požadovať informácie o spracovávaných osobných údajoch,
    • získať prístup k údajom, opraviť ich alebo požadovať obmedzenie spracovania,
    • požadovať vymazanie údajov, ak to nie je v rozpore so zákonom,
    • požiadať o prenosnosť údajov,
    • podať sťažnosť na Úrade pre ochranu osobných údajov.
  9. Spracovanie osobných údajov: Práva a povinnosti sú upravené Zmluvou o spravovaní osobných údajov.

10. Mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov

  1. Ak nedôjde k vzájomnej dohode medzi obchodníkom a spotrebiteľom, môže spotrebiteľ podať návrh na mimosúdne riešenie sporu.
  2. Subjektom mimosúdneho riešenia je Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, Bratislava.

11. Záverečné ustanovenia

  1. Osobná prehliadka a odber tovaru: Obchodník môže vyzvať kupujúceho na osobnú prehliadku a odber tovaru. V prípade, že kupujúci už zaplatil, bude mu táto čiastka vrátená, ak sa nedohodne inak.
  2. Zmena ceny: Obchodník si vyhradzuje právo zmeniť cenu a kontaktovať spotrebiteľa. Spotrebiteľ môže pri zmene ceny objednávku stornovať.
  3. Platná komunikácia: Obchodník a spotrebiteľ sa dohodli, že komunikácia na diaľku (telefonicky, emailom) je platná a záväzná.
  4. Úpravy týchto podmienok: Zmeny podmienok budú zverejnené na internetovej stránke. Kupujúci môže zmluvu vypovedať do jedného mesiaca po zverejnení zmien.
  5. Upravenie práv a povinností: Práva a povinnosti neupravené týmito podmienkami sa riadia platnými zákonmi Slovenskej republiky.
  6. Neplatnosť ustanovení: Ak je niektoré ustanovenie neplatné, nezanedbáva to platnosť ostatných častí podmienok.
  7. Prístup k podmienkam: Podmienky sú zverejnené na internetových stránkach www.aziana.sk. Kupujúci je povinný pravidelne sledovať zmeny na stránkach.
bg20 bg21 bg10 bg19 bg2