Reklamačný poriadok

I. Úvodné ustanovenia a definície

  1. Reklamačný poriadok bol vypracovaný v súlade s Občianskym zákonníkom v platnom znení (ďalej len „Zákon“) a týka sa spotrebného tovaru (ďalej len „Tovar“), na ktorý sa v rámci záručnej doby uplatňujú práva kupujúceho z odpovednosti za vady (ďalej len „Reklamácie“).
  2. „Obchodník“ označuje spoločnosť Duc Pham Anh a „Kupujúci“ je subjekt, ktorý uzavrel s predávajúcim zmluvu o kúpe tovaru.

II. Podmienky záruky

  1. Ak Tovar vykazuje zjavné vady, napríklad ak bol dodaný v poškodenom obale, kupujúci má právo tovar neprevziať. V takomto prípade si kupujúci zachováva nárok na riadne plnenie od obchodníka, alebo na vrátenie kúpnej ceny podľa svojho výberu.
  2. Záruka sa nevzťahuje na poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim, na používanie tovaru v nevhodných podmienkach, nesprávne zaobchádzanie, zanedbanie údržby alebo nesprávnu manipuláciu. Reklamačné právo zaniká aj v prípade, že tovar bol neodborne manipulovaný alebo upravovaný počas záručnej doby. Obchodník si tiež vyhradzuje právo nevracať peniaze za takýto tovar a nepovoliť jeho výmenu za iný tovar. Záruka sa uplatňuje aj pri záručných výmenách, pokiaľ nárok na záruku nezanikol do doby uplatnenia výmeny.
  3. Trvanie záruky sa riadi aktuálnymi ustanoveniami zákona.
  4. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy v prípadoch, ktoré ustanovuje zákon. Odstúpenie od zmluvy nadobúda účinnosť voči obchodníkovi dňom, keď je obchodníkovi doručené písomné oznámenie o odstúpení.
  5. Odstúpením od zmluvy sa zmluva považuje za neuzavretú a obe strany sú povinné vrátiť všetko, čo si vzájomne poskytli.

III. Postup pri vybavovaní reklamácie

  1. Reklamáciu možno uplatniť e-mailom alebo osobne na sídle obchodníka.
  2. Ak nie je možné vykonať záručnú opravu alebo výmenu u iného subjektu ako predajca, obchodník zabezpečí opravu alebo výmenu sám. Po prijatí reklamácie obchodník zaznamená jej podrobnosti a vady tovaru v súlade s § 18 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľov. Kupujúci bude o výsledku reklamácie informovaný do 30 dní od podania reklamácie formou e-mailu, doporučenej pošty alebo iného písomného dokladu.
  3. Kupujúci môže požadovať opravu alebo výmenu v príslušných servisných strediskách, zoznam ktorých je uvedený na stránke www.aziana.sk.
  4. Obchodník rozhodne o reklamácii do 14 dní, v zložitých prípadoch do 30 pracovných dní od prijatia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy alebo požadovať výmenu tovaru za nový.
  5. Obchodník je povinný vyriešiť reklamáciu jedným z nasledujúcich spôsobov:
    1. výmenou tovaru za rovnaký alebo iný tovar
    2. vrátením kúpnej ceny tovaru
    3. poskytnutím primeranej zľavy z ceny tovaru
    4. odôvodneným zamietnutím reklamácie.
  6. V prípade, že je potrebné vrátiť tovar, kupujúci musí zabezpečiť jeho bezpečné zabalenie do vhodného obalu, ktorý bude chrániť tovar počas prepravy a spĺňa požiadavky na transport krehkých predmetov.
  7. Ak je tovar doručený poštou alebo kuriérom, osoba, ktorá ho prevezme, preberá zodpovednosť za jeho prijatie a správne vybavenie reklamácie.
  8. Zodpovedná osoba je povinná sledovať lehotu na uplatnenie reklamácie a bezodkladne informovať kupujúceho o výsledku reklamácie v stanovených lehotách.
  9. Po vybavení reklamácie kupujúci obdrží výzvu na prevzatie tovaru a reklamačného protokolu. Tovar môže byť doručený na základe dohody.
  10. Reklamačný nárok zaniká v prípade neodborného zaobchádzania alebo manipulácie s tovarom.
  11. Reklamácia sa nevzťahuje na tovar, ktorý bol poškodený po jeho doručení, ako je napríklad chladený tovar, ktorý nebol prevzatý v deň dodania.
  12. Ak kupujúci nájde v zásielke poškodený tovar, má právo na vybavenie reklamácie poškodeného tovaru. Poškodenie znamená úplné znehodnotenie tovaru, jeho rozbitie, vytečenie alebo nefunkčnosť. V prípade poškodenia obalu, ktorý neovplyvní použitie tovaru, nemusí obchodník uznať reklamáciu v plnej výške.

IV. Záverečné ustanovenia

  1. Ak kupujúci podáva reklamáciu, informuje o tom obchodníka a dohodne sa s ním na najvhodnejšom postupe pri jej vybavení. Obchodník na základe závažnosti reklamácie ponúkne kupujúcemu výmenu alebo vrátenie tovaru.
  2. Ak chcete reklamovať tovar, kontaktujte nás prostredníctvom e-mailu.

V. Záruka na tovar

  1. Záručná doba na tovar je 24 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ nie je pre konkrétny tovar stanovená iná záručná doba. Záručná doba plynie odo dňa prevzatia tovaru a potvrdenia potrebných dokumentov oprávnenou osobou. Pre súkromné osoby platí záručná doba 24 mesiacov podľa § 620 ods. 1 Občianskeho zákonníka. Ak kupujúci tovar kupuje na podnikateľské účely, záručná doba sa riadi podmienkami výrobcu podľa § 429 ods. 2 Obchodného zákonníka.
  2. Ak dôjde k výmene tovaru za nový, kupujúci obdrží doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar. Záručná doba začne plynúť od prevzatia nového tovaru a platí iba na tento nový tovar.
bg20 bg21 bg10 bg19 bg2